Neuron
Koło naukowe
Neuroinformatyki
Politechnika Wrocławska
Wydział Informatyki i Telekomunikacji
Tworzymy przyszłość z głową
Neuron
Koło naukowe
Neuroinformatyki
Politechnika Wrocławska
Wydział Informatyki i Telekomunikacji
Tworzymy przyszłość z głową
Nasz zespół składa się z programistów i osób zainteresowanych neuroinformatyką. W kole pracujemy z interfejsami mózg-komputer, za pomocą których zbieramy informacje o aktywności mózgowej w celu dalszego przetwarzania. Na ich podstawie przygotowujemy modele sztucznej inteligencji i wykorzystujemy je w tworzonych przez nas aplikacjach. Dążymy do realizacji ciekawych pomysłów wykorzystujących EEG i sztuczną inteligencję.
Projekt ten zapoczątkował istnienie KN Neuron i opiera się na możliwości wykorzystania interfejsu mózg-komputer (BCI) w procesie nauki języków. Stworzona aplikacja umożliwia użytkownikowi zarządzanie zestawami fiszek oraz skorzystanie z trybu nauki wykorzystującego BCI. Podczas trybu nauki użytkownik przegląda fiszki z urządzeniem EEG na głowie, a na podstawie odczytanej aktywności mózgu model sztucznej inteligencji dokonuje predykcji, czy użytkownik znał daną fiszkę. W ramach projektu zostały zebrane dane uczące, a na ich podstawie wytrenowany został model sztucznej inteligencji. Wyniki projektu są obiecujące, gdyż potwierdzają możliwość wykorzystania BCI w procesie nauki i utrwalania wiedzy.
NEURORUN to gra platformowa stworzona w Unity, która do sterowana elementami gry wykorzystuje parametr skupienia, obliczany przez wewnętrzne algorytmy opaski EEG. Gracz musi przejść przez całą mapę, po drodze pokonując różne przeszkody, na zmianę próbując zwiększyć i zmniejszyć swój poziom skupienia.
Mind Battle to dwuosobowa gra, w której gracze walczą o kontrolę nad paskiem LED, próbując zwiększyć swoje skupienie - ten, kto jest bardziej skupiony, wygrywa. Grę zrealizowano z wykorzystaniem mikrokontrolera Arduino. Projekt prezentowany był na DAS, DAWiT oraz BEST IT Festival i cieszył się dużą popularnością.
Bore No More to otwarty, rozszerzalny framework, który umożliwia wykorzystanie potęgi BCI w aplikacjach tworzonych wewnątrz Unity. Zespół pracuje obecnie nad klasyfikatorami znudzenia, stanu flow oraz zdenerwowania. Projekt wykorzystać można do regulacji poziomu trudności w grach lub podczas sesji nauki. Bore No More zostało nagrodzone II miejscem na NTX Hackathon.
Neurocall to projekt badawczy, na którego realizację otrzymaliśmy grant FAST z Urzędu Miasta Wrocław. Jego celem było zbadanie możliwości sterowania aplikacją mobilną za pomocą BCI. W tym celu sprawdzana była reakcja mózgu na 4 kolory - zielony, żółty, niebieski i czerwony. Stworzony klasyfikator został wykorzystany do zbudowania aplikacji, która umożliwia zadzwonienie do jednego z wybranych kontaktów na podstawie koloru, o którym myśli użytkownik. Projekt powstał z myślą o osobach starszych oraz z niepełnosprawnościami.
Wirtualna Klawiatura umożliwi użytkownikom komunikację i interakcję poprzez pisanie bez konieczności użycia rąk. Wykorzystanie w projekcie interfejsu mózg-komputer (BCI) pozwoli na kontrolowanie klawiatury na podstawie zbieranych sygnałów mózgowych.
Projekt MindStride skupia się na eksploracji zastosowań technologii Brain-Computer Interface (BCI) i Motor Imagery (MI). Naszym głównym celem jest rozwinięcie aspektu wyobrażania ruchu. Umożliwi to praktyczne zastosowanie naszego rozwiązania zarówno w aspektach rozrywkowych, jak i także potencjalnie polepszy warunki życia osób z niepełnosprawnościami.
Neurobeat jest projektem który powziął sobie na cel stworzenie aplikacji generującej muzykę na podstawie fal mózgowych. Analizując odczyty fal Alfa, Beta, Gamma i Teta chcemy dostarczyć całkowicie nowe doświadczenie oparte na technologii EEG. Pomoże nam w tym model rozpoznawania emocji, który sprawi, że w zależności od Twojego samopoczucia będzie towarzyszyć Ci inna muzyka!
Projekt SPEECH-BCI ma na celu wytworzenie klasyfikatora i dekodera "inner speech", które wykorzystywać będą zbierane przez BCI sygnały EEG. Praca badawcza skupiać się będzie na analizie sygnałów generowanych podczas procesu myślenia bez werbalnej ekspresji.
Aplikacja Trening Medytacji została stworzona szczególnie z myślą o ludziach, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z medytacją. Medytacja nie jest łatwą czynnością i bardzo dużo osób poddaje się po pierwszym treningu. Korzystając z aplikacji jesteśmy w stanie po zakończonym treningu przeanalizować wykres stanu medytacji i ocenić, czy trening był dla nas efektywny.
Student Informatyki Stosowanej I stopnia. Leader projektów Bore No More i MindStride.
Studentka Inżynierii Biomedycznej I Stopnia. Leaderka projektu BrainBoard.
Studentka Inżynierii Systemów I stopnia. Obecnie współtworzy projekt MindStride.
Główny opiekun KN Neuron.
Asystent opiekuna KN Neuron, doktorantka Politechniki Wrocławskiej.
Student Sztucznej Inteligencji II stopnia. Leader projektu Lie Detector.
Studentka Informatyki Stosowanej II stopnia.
Student Zaufanych Systemów Sztucznej Inteligencji II stopnia.
Studentka Inżynierii Systemów I stopnia. Obecnie rozwija projekt BrainBoard.
Studentka Informatyki Stosowanej I stopnia. Obecnie rozwija projekt BrainBoard.
Student Informatyki Stosowanej I stopnia. Obecnie rozwija projekty Bore No More i MindStride.
Student Informatyki Stosowanej I stopnia. Obecnie rozwija projekt MindStride.
Student Informatyki Stosowanej I stopnia. Leader projektu Neurobeat.
Studentka Informatyki Stosowanej II stopnia. Leaderka projektu Neurocall.
Student Informatyki Technicznej I stopnia. Obecnie rozwija projekt MindStride i Lie Detector.
Student Sztucznej Inteligencji II stopnia. Obecnie rozwija projekt Speech-BCI.
Student Informatyki Stosowanej I stopnia. Obecnie rozwija projekt Neurobeat.
Student Matematyki I stopnia. Obecnie rozwija projekt Neurobeat.
Student Inżynierii Systemów I stopnia.
Student Informatyki Stosowanej I stopnia. Obecnie rozwija projekt Neurobeat i Lie Detector.
Studentka Inżynierii Systemów I stopnia. Obecnie rozwija projekt Lie Detector.
Student Informatyki Stosowanej I stopnia. Obecnie rozwija projekt Bore No More.
Studentka Inżynierii Biomedycznej I Stopnia. Leaderka promocji NEURONTALKS.
Student nżynierii Systemów I stopnia.
Studentka Inżynierii Systemów I stopnia.
Główny deweloper strony internetowej.
Członek koła.
Studentka Informatycznych Systemów Automatyki I stopnia. Obecnie rozwija projekt Lie Detector.
Grafik koła.
Student Sztucznej Inteligencji II stopnia. Obecnie rozwija projekt Speech-BCI.
Student Informatyki Stosowanej I stopnia. Obecnie rozwija projekt Bore No More.